Wednesday, November 9, 2011

Soffiya

HUH~ Akhirnya habis pun.
pada msa iQ taip ni, drama "SOFFIYA" baru je habis.
Drama ne mmg siok , and sgt2 best !
cerita very sempoi and mendebarkan.


korg tak pernah tengok ?
amboi, rugi sgt la korg .
ok3, iQ bgi sinopsis sket yer.

Crita ne psal sorg gadis bnama Soffiya [Tiz Zaqiah]. Dia dpat trauma yang teruk sbb dirogol  oleh bapa sendiri. hnggalah pada 1 ari dia bunuh bpa dia. Org kampung fikir yg dia ni budak bermasalah dan sngaja bunuh bpa dia. seorg peguam "ILYAS" [Fizo Omar] yg bertanggungjawab uruskan kes dia. dia akhirnya sukakan si Ilyas ni. Si ilyas pun sbnrnya suka dia tapi, dia terpksa pergi smbung blajar. malangnya, dia tak bgi tau soffiya psal tu. 1 ari soffiya yg bru kuar dri pusat pemulihan akhlak tnggal sebtang kara dan miskin sgt. Dia akhirnya jumpa dgn KAK TON. kak ton yg jaga dia, hingga satu hari dia berjumpa dgn KAMAL [Azhar Sulaiman]. Kamal pun jatuh hati kat dia. Malangnya, anak kamal, FIONA [Izara Aishah] benci dgn soffiya ni. Fiona ni pula tunang Ilyas. Akhirnya, Fiona kawin dgn Ilyas dan Kamal kawin dgn Soffiya. Fiona yg benci sgt2 dgn soffiya ni buat mcm2 utk buat Soffiya nampak jhat. smpaikan dia sanggup gugurkan kandungan soffiya. Fiona kmudian mngandung, tapi dia beranggapan anak tu bukn anak ilyas.*dia curang*.
Ending of the story, Fiona meninggal, anak yg fiona kandung tu anak Ilyas. Soffiya mengandung, Kamal lumpuh. sbnrnya iQ nak wat sinopsis panjang dri ni. tapi, penat la. haha, so, klau korg termiss nak tgok crita ne korg bole lawat lman web ne -> http://www.tonton.com.my/ . orait?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i'm a converse princess

Link3 .. Jom share link sayangs