Wednesday, June 29, 2011

Cerita Cinta

Assalamualaikum ?
Apa khabar semuaii ??
hha~ teikut-ikut ah chai da ..

Oky, ari ni nak ceta psal cerita cinta .
well, as a girl ..
mmg sah la iQ jenis yg suka dgn ceta2 cintan nieyh .,
why ?
sbb, bila kta bca crita2 mcm nie,
akn tmbul 1 prasaan suka dlm diri ..
bila dlm ceta tu ad adegan2 romantik kn ..
mcm cara boy pjuk girlfriend .
automatik, akn tbayang ..
diri sndiri di pujuk ..
OMG .
best tau ,
tpi, as i know ..
tak bnyak llaki yg suka bca ceta2 mcm nieyh ..

why? sbb bgi llaki (based on what my brother say)
ceta2 cinta nieyh, membuang msa &  tenaga  kepala drg nak fhm ..
ylah, llaki ni kn golongan2 yg keras .
perempuan golongan2 yg lmbut ..
tak heranlah, llaki more like nak bca buku2 action @ bola .
girl? Novel2 cintan @ buku2 skolah @ majalah hiburan.
tpi, ada 1 jenis yg dua2 boleh bsama bca ..
buku apa ?
buku Komik @ majalah lawak

betul tak ?
well, iQah tulis berdasarkan pengalaman & pengetahuan ..
tpi, tak kiralah ...
asalkn kta bjaya buat warga Malaysia warga yg cintakn buku ..
kn ?
Jadikan membaca budaya kita <3



Sunday, June 26, 2011

Mail Lambung

Kenal Tak lelaki kat dalam gmba2 nieyh ?
ofcourse la korg knal an ?
Popular siod ..
ZIZAN RAZAK
a.k.a
ZIZAN RAJA LAWAK
a.k.a
ZIZAN MAHARAJA LAWAK
a.k.a
ZIZAN JOZAN
and the most popular,
1 Malaysia kenal dia..
MAIL LAMBUNG


Sewius aq ckp ..
Dyalah pelawak yang paling aQ minat dalam dunia nie ..
and aQ kcewa gak ar, Jozan kalah ..
tpi, so what ?
mngkin drg klah d Maharaja Lawak,
tapi .. di hati peminat dorg (trutamanya aqu)
JOZAN LAH MAHARAJA LAWAK !


 aQ post sikit gamba Zizan Kat sni ..
antara gamba2 yg paling aq suka tengok ar ..

 Gamba kat atas nieyh msa Zizan menang Shout Award ..
and msa dya perform dgn Johan utk smpaikn Hot Chick Award (Scha)
sewius aq ckp, aq gelak non stop ..
tq ar utk org yg post video tuh ..
salah 1 impian aq nak jmpa dgn Zizan .
Agak2 boleh tercapai ker ?
 Hensem an ?
ada muka pan-asia sikit, sbb tu jgk aq minat dya !
aq mmg suka tgok org yg muka drg mix ..
comel taw !
 Another Reason aq minat Zizan is ..
dya bkn just lucu, hensem, and lawak ..
tpi, suara dya sdap .. also best taw tgok dya mnari ..
OMG !
Lastly~!
Jom fans2 Zizan ..
kita doakan zizan berjaya dalam industri ni ..
terus sokong Zizan,
Zizanlah Pelawak Terbaik !
Mail Lambung~!




Thursday, June 23, 2011

Cinta Kilat *Lightning Love*

tau ta apa maksud cinta kilat  ?
tak tau kn ?? hhe
Cinta Kilat means,
*jatuh hati  kpd org yg 1kali dilihat dan sbnrnya x dkenali,
dan kdg2 cinta kilat nieyh sbnrnya snang nak buang prasaan ni,
tpi .. ada jgk yg susah*

actually, aq senang kna cinta kilat ..
like just now, i've fall 4 this one boy ..
he's super cute .. and addorable ..
but, i know 1 thing ..
he's not 4 me , .. yakin sanad3 nieyh ..
knp ? sbb dya tak knal aq puwn .. hha

want to know a secret about me ?
actually, i'm a type of a girl that can
fall in love with a *pan-asian* boy within 10 seconds
seriusly !!
aQu suka tngok hdung dorg yg mancung ..
and their eyes,
for example, ... ZiZan RL
he's a mix-up right ?

gosh, i just love them <3
well, not all my ex(s) are my "cinta kilat" ..
hha!
some of them are what we call "true LOVE" ((i guess))
know what ? if one day, one of my Bf really is a pan-asian boy ..
 i'll never let him go .. hha!
well, except if he cheated .. =)

Cheers for SM La Salle's PBSM

Arigatao ! Thank You ! Terima Kasih! Kamsahabnida ! Xie xie !
 to SM La Salle PBSM Crews ..
for helping me msa sya mw pengsan tdi ..
hha .. bkin malu owh tdi ..

1st time in my life sya rsa mw pengsan ..
actually, slama ni sya xpnah pengsan, rsa nak pngsan pun tak pernah ..
maybe bcuz that, sya xmkan apa2 pagi tdi ..
also, sya penat sgt sbb smalam tido lewat ..

tq Glen Yvonne Walker (i know his name from my friend) & Simon sbb bntu sya tem d pdang kwat
(pda saat & ketika sya mw jtuh), also for Prins and his friend yg rwat sya .. Nice Job *big clap* ..
kalaulah korg xda, maybe i'll just fainted there and need to wait for the policeman to help me .. :p
tq again <3
you guys did a very good job ..
hope to see you guys again ^^

Kebakaran di muka saya !!

Selamat hari kor-kadet polis ..ngee =="
its a little bit late, at my place we just celebrate it .. (23.6)
bit, actually the day was in march ..
bcuz of some problems , in had been postpond till this month ..
i love kor-kadet day ..
its the day thats no books are needed for three days (==")

but, 1 thing i hate about it ?
the weather , its hot ..
and now ?
my muka is already hangus ..
its black owedy, and worst ..
my face skrang tgh mnglupas ...
like a snake,
*I'm not a snake !
serve me right !!
uwaaa ~!!!

when i tell my mum about this , she just say
:Serve you right, join again that kwat kaki next time ..
let your face ruined .. call the fireman to stop that fire at your face .. hha~!

uwa ! did u guys have any tips to help me ?? 
e-mail me please~!
syura96@hotmail.com
your help is needed

Wednesday, June 22, 2011

Being Unperfect

i'm just an unperfect girl .
made a lot of mistakes ..
so what ? no one is perfect!
i'm a bit crazy ..
and a bit hyper ..
so what ? i'm just being me ..
not being someone else nor being hypocrites
i've a lot of pimples ..
so what ?
 if a guy really love us,
 he wont actually care about it ..
and neither should we ..
i'm an idiot ?
so what ? are you like the smartest man on earth ??
hello ~! i;m only 15, i still have to learn a lot of things ..

i've a broken heart ?
so what ?
i dont want it, i just have it ..
at least i'm not a heart breaker !
coz, u know what old focks say ?
"dont try to hurt someone who loves u ..
 if u do, someone you love will hurt u back" ..
also,
"dont leave the one you love,
for the one you like ..
bcoz, the one day .. the one you like will leave you for the one thay love"

now ? is it wrong for me being me ?
just a normal,
unperfect girl ..

Friday, June 10, 2011

things i hate about boys !

Theres a few thing i hate about boys ..
and i think i'm gonna share it here oky ?

  • I Hate Smokers (Perokok)
I just hate that smell !
even my dad arent smoking ..
I grown up without smoke from cggrates oky ..
and every time i smell it i feel like i want to *vomit* ..
haha, sewiusly !
  • I Hate Alcoholic
Sewiusly, i dont want to have any further relationship with this type of guy .
as a friend InsyaAllah~! as a special one? NO WAY !
  • I Hate Liar
I guess no body like this kind of boy .
Right? hha~!
  • I Hate Heart Breaker
Just Hate boys that love to play with girl's heart .
thats rude !

  • I Hate Control Macho guys
Please !
Not all girls love such macho guys .
they like guys that are more easygoing .
  • I Hate Choosy boys
Dont be too choosy to have a girlfriend.
girl just dont like that !


- why am i writing dis ?? dont knOw ...
Just For FuN .. =)

Thursday, June 9, 2011

Gadis Cinta KilaT


New Pic . Tak Cantik~!



Gadis Biasa Punya Cinta
Ngee =="


Heart For sale~! hha


Semangat !! Belajar3 !


Aishiteru~!


Gadis cinta kilat~!


Budak InI gila2 .
Unp3r73ct pr373ct g1rL


Wednesday, June 8, 2011

Last Love

Kau cinta pertamaku
Kau cinta terakhirku
Tiada apa yang bisa
Menafikan kasih kita

Kau ayu di mataku
Satu antara seribu
Tiada tara di dunia

Mungkin kan terputus di tengah jalanMungkin kan terlerai tanpa ikatan
Usah ragu dengan takdir

 
Mungkin kita kan berbeza haluan
Berakhirnya cerita percintaanSegalanya ketentuan Tuhan

Monday, June 6, 2011

JoZan The Best Malaysia caN get

Sewiusly, aQu mmg minat gila dgn JoZan .
Really2!
Lawak dorg bershaja and cool gi2 .
tgOk balik2 pun tak bOring .
aNd paLing aQ mnaT "Mail Lambung"
Idea yg best gila, 1Malaysia kenal !!
Dkat FB bukn main, bnyak sGt page Jozan ..
Whoa !
again, dorg memang antara plawak terbaik yg pnah Malaysia ada..
Yup, and sni aqu attach link ari tuh ..
Mail Lambung ! Aishiteru~! :p


Ce korg tgOk .
EnjOy!

Sunday, June 5, 2011

RealiTy kehiDupan GirLs

Kalau perempuan cantik pendiam
lelaki akan kata: wow!ciri2 isteri idaman...
Kalau perempuan tak cantik pendiam
Lelaki akan kata: tak reti berkomunikasi agaknyer...

Kalau perempuan cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: mst ada krisis nih...kesiannyer...
Kalau perempuan tak cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: dah la tak lawa,perangai plak mcm sial!!

Kalau perempuan cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: wow!heroin sejati...
Kalau perempuan tak cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: hmm...taktik nak ngorat la tu...

Kalau perempuan cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: ok la...bagai pinang d belah dua...
Kalau perempuan tak cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: kesian...mst dah kena bomoh lelaki tu...

Kalau perempuan cantik d tinggal kekasih
Lelaki akan kata: buta kayu btol mamat tu!!
Kalau perempuan tak cantik d tinggal kekasih
Lelaki akan kata: patut pon kena reject...

Kalau perempuan cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: ntah dato' mana bela ni...
Kalau perempuan tak cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: mesti anak org kaya ni

Kalau perempuan cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: wah...caringnyer...
Kalau perempuan tak cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: eleh,gedik la tu...

Kalau perempuan cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: don't worry,i will make u happy forever...
Kalau perempuan tak cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: ckit2 nangis!!gembeng tol..ngade2 la...

Kalau perempuan cantik pandai masak
Lelaki akan kata: dah la lawa,pandai masak plak tu...
Kalau perempuan tak cantik pandai masak
Lelaki akan kata: ntah sedap ke tak tu...

Kalau perempuan cantik main2 miskol
Lelaki akan kata: syoknye!!rindu la tu...
Kalau perempuan tak cantik main2 miskol
Lelaki akan kata: ko ni takde keje lain ke??!sibuk ni tau tak!!

Kalau perempuan cantik hantar email hari2
Lelaki akan kata: sukenyer...!!
Kalau perempuan tak cantik hantar2 email
Lelaki akan kata: asyik2 email dia...boring!

This is it .. renung2kan la yerp ?

30 perKara tentang girls yang boys perlu tahu

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diriwanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akanlakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa

Thats all, peringatan untuk bOys !! jGn plaK kOrg gna infO nIeyh uTk mempergUnakan girls ..  =)

Saturday, June 4, 2011

☆ characteristic of my dream boy

If oneday i want to be in a relationship,
i want a boy that at least have 3 of the characteristic of my dream boy,
he doesnt need to have all of it anyways,
The characteristic are
  1. Nice to see,
I want a boy that is not to handsome, not to cute . just as long he is nice to see .. hha~!
why? well, if we're having a too handsome or too cute Boyfriend, surely theres a lot of girl craving for his love, and surely it will be hard to hold this relationship.

2. Nice and Caring

I want a boy that is nice and caring to me. i want him to be there when i need him. i want him to help me when i'm hurt. i want boy that i'll feel safe when i'm with him, and always there to wipe my tears. i dont want a boy that dont actually care about me.

3. Funny

I want a boy that is Funny. That can make me smile when i'm with him, that cam make me laugh and hard to stop. that will always make me smile, and wont make me cry.

4. Sweet and adorable.

I want a boy that is sweet and adorable. I want him to say sweet stuff when i'm sulking and make up. i want a boy thats romantic, and willing to do anything to make me smile.

5. understand me a lot !

I want a boy that understand me and my situation. Like my situation now. i didnt have any fone, i want a boy that willing to be in a relationship wif me, and only contact each other with facebook or e-mail.

Guess thats it .  i want this characteristic, coz i want that relationship will last long .
more over, i have those character as well :p
haha,
Thanx for reading

☆ New Me ☆

He is not in my mind anymore ..
i'm sooo over with him ,
he's now my bro .
no more Z_Z nor A_S ..
ahaha, :')
I'm happy even though it hurt .


p/s; tq abg sbb pnah berkongsi kenangan ngn aQu dulu .
semua tu, xakn aqu lpakn, abg tp abg aq .
aQu syg gila ngn abg .. tpi, hnya sbgai abg ..
bukn mcm dulu lgi, =)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i'm a converse princess

Link3 .. Jom share link sayangs