Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, November 16, 2011

Cinta Kasih Sayang :p

Jangan pernah berjanji untuk saling setia , tapi berjanjilah untuk tidak menyakiti  .
jangan pernah berjanji untuk tidak meninggalkannya , tapi
berjanjilah untuk tidak mencampakkannya .
& jangan pernah berjanji sehidup-semati , tapi berjanjilah untuk saling memiliki.

urm, knapalah susah sngat nak ckp "saya suka awak?"
kalaulah semudah mkn ice-cream cornetto utk melafazkan  ayat itu, msti ramai yg akan lakukannya setiap hari. Cuma tak ramai org yg ada keberanian yang mendorong dorang. Cinta mereka ibarat koma, tiada permulaan dan yg pastinya tiada terakhir. mereka takut memulakannya dan tidak pernah mahu mengakhirinya.

pastinya mengucapkn kata2 itu sperti berada d hujung gaung. sama ada terselamat, atau mati. tidak rmai yg sanggup mengambil risiko kerana takut dikecewakan. sebenarnya, tanpa mereka sedari .. kekecewaan akan mengajar kita utk lebih mengenali, baik & buruk diri kita sendiri. seterusnya, memperbaiki.
sekiranya, kita sukakan  seseorang, luahkanla. wlaupun org slalu mengatakn bhawa cinta dan kasih syg itu tisak smestinya d lafazkan dengan kata2. tapi, andai cinta dan kasih syg itu tdak d lafazkan, bgaimana kta mampu mrungkai hijjab cinta & kasih syg itu sndiri? org kata cinta sejati tdak lgi wujud d muka bumi ini, namun mereka sbenarnya salah. ternyata, cinta sejati itu mmg ada, tnggal kta yg hrus tahu cara bgaimana hndak mmbuka simpulan itu. yg pasti simpulan itu terikat mati, ia cuma mampu d buka oleh apa yg d nmakan CINTA & KASIH SAYANG.

iQ  ada stOry to tell =)

seorang lelaki dan seorang gadis sdang berdebat sesama sendri. dlunya lelaki ini adalah teman lelaki ci gadis. mlangnya, c gadis xmencintai lelaki tersebut, lalu akhirnya mereka berpisah & si bersama dgn lelaki yg dia cintai ..
lelaki : “apa yg kamu fhm tntg cinta dan saya ckp cinta itu buta. What say u ?”

gadis : “bagi saya cinta itu tidak buta, tak pernah buta dan takkan pernah buta. untuk pengetahuan..manusia yg bodoh akan dibutakan cinta, tapi hakikatnya cinta mmg xbuta. Mungkin yg buta adalah otak dan akal manusia yg sempit sehingga tertipu dgn khayalan cinta yg memang sementara! Itu baru buta namanya,”

lelaki :  “apa yg awak tahu tentang cinta ? awak masih muda dan mmg tidak matang”

gadis : “saya rasa saya lebih mengerti tentang cinta dari awak. awak, cinta tu bukan terhad pada umur, tak terhad. Cinta jgn guna kan akal semata-mata, gunakan hati untuk merasa. Cinta untk d rasa, bukan untk d kaji. Kalau kita Cuma mengkaji tanpa merasa dari lubuk hati yg paling dalam, takmungkin kita faham apa itu cinta..

lelaki : kalau awk faham apa itu cinta awk takkan pernah menyakiti cinta.

gadis : sakit? menyakiti?

lelaki : eya. Menyakiti orang demi mengejar cinta yg kosong tanpa pengorbanan!
[si lelaki meluahkan apa yg terbuku dihatinya dgn berkias-kias. Dia cuba menyampaikan kepada Si gadis pengorbanan yg dia lakukan selama ini kenapa tidak berbalas? Malah ci "dia" yg mendapat cintanya sedang ci "dia" tiada ketika di gadis berduka!]

gadis : cinta dan perngorbanan dua perkara yg berbeza. Jangan mempolitikkan cinta, ingat ! pengorbanan bukan  kunci terbukanya cinta! cinta itu dalam. Bukan terlihat pada zahir, kalau awak bijak bermain cinta, cuba awak jelaskan apa yg ada di hati saya sekarang ni?

lelaki : mencintai lelaki yg tiada pengorbanan itu dgn separuh mati

gadis : saya mencintai dia kerana hati dia , setiap garis2 halus dihati ini ada dia,setiap detak jantung ini melahirkan hembusan cinta untuk dia, setiap nota suara yg keluar dari bibir ini, hanya untuk dia. Kenapa saya harus menipu demi sebuah pengorbanan yg saya tak pinta? Cukup saya menghargai, tapi tidak untuk menyerahkan cinta saya. Cinta saya Cuma sekali. Untuk menipu memberi peluang kepada yg berkorban tadi, sya mampu tapi apa yg saya paling taksanggup apabila kita mempolitikkan cinta demi sebuah pengorbanan . Saya takkisah diktakan pentingkan diri atau dibutakan cinta sebab saya yakin... semua rasa2 cinta dihati ini ada dgn dia, cuma zahir tidak kelihatan.. itu yg di namakan cinta ! maaf, saya undur diri.
l
elaki : [dgn nada berbisik] knp awk msti pilih dia? knp sya tak boleh lupakn awk? apa kurg sya?

moral of the story?: well, as a human being kita akn slalu buat kesalahan. tak ada manusia yg smpurna. tpi, jadikanlah stiap ksalahan yg kita lakukan sbgai pengalaman. jgn pernah mengharap lgi kpd seseorang yg pernah melukakan  kita, kerana mungkin dia telah menjumpai yg terbaik utk dirinya. belajarlah untuk menggantikan dan jgn pernah melupakan.

yup, itu ksalahan yg slalu kita buat klau kita dilukai. kita tak pernah belajar untk mnggantikan, tapi kita cuba utk mlupakan. cinta adalah bulatan, bila kita dilukai, kita cuba melupakan, bila kta cuba melupakan kita akn mulai merindui, dan bila kita mulai merindui, akhirnya kita akn jatuh cinta lagi. balajarlah untuk mnggantikan c 'dia' kpd c 'dia'.. insyaAllah, dgn bgitu lbih mudah.
Dalam hidup ini, pelbagai persoalan datang silih berganti, mengisi ruang memori untuk dijadikan kenangan. Tidak terhad untuk manis bahkan pahit juga. Setiap memori yg disimpan kita menyimpan beribu makna.

pergh ~! jiwang gila kn ? haha, dah sifat smula jadi. utk perkongsian smata2.. biasalah, klau org da jtuh cinta ne.. 24/7 la bjiwank, kan ? hahaha, TETT~ terlebih suda iQ ne kn ? so, guess thats all for now . klau iQ ada idea, iQ buat pOst lgi .. haha XD

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i'm a converse princess

Link3 .. Jom share link sayangs