Saturday, April 30, 2011

Pemberi&Penerima

Pemberi = seseorang yg memberikan sesuatu kpd org lain ..
Penerima = seseorang yg menerima sesuatu drpd org lain ..

nak jadi pemberi ?
senang je , jmpa org bgi snyumn yg ikhlas ..
nak jdi penerima ?
buat baik dgn org, jdikn dya shabat .. dan hari2 kta akn trima senyuman manis dri dya ..

nak jadi pnerima dan pmberi mmg senang ..
klau nak beri atau trima snyuman, sahabat dan len2 .. snang sgt2 ..
tpi, yg susah nak beri dan terima 1 je ..
iaitu .... Hati <3
tak senang nak beri hati kta pda org ..
dan mmg tak mudah utk org tu bri hati dan perasaan dya pda kta ..
hati means sini bkn hati yg dlm bdan tu ..
hati means perasaan tu bha !! haha,



Nak jdi pemberi hati ?
cari org yg betul2 ikhlas dgn kita , yg boleh jga kita.. yg syg kita apa adanya ..
jgn cari yg sekadar ingin main2kn hati kita je ..
jgn cari org yg hnya tau bermanis kata je,
carilah org yg selalu ada utk kita .. waktu hepi dan wktu sdey ..
Ingat , Hati kita hanya untuk orang yang benar2 ikhlas mengenali ..
bukan untuk dijadikan bahan mainan mahupun gurauan ..
Hati2 dengan hati, jangan beri kepada orang yang salah ..

Nak jdi pnerima hati ?
lengkapkan diri dengan ilmu.. berubahlah sekiranya perlu ..
jgn brubah dri baik ke tak baik .. brubahlah dri yg tak elok jdi lebih elok.
sayangi org tu dengan ikhlas ..
Jgn pnah terfikir nak main2kan hati org ..
sebab, sekali kita mainkan hati org.. org akn mainkn hati kita balik ..
sayangi org tu apa adanya .. jgn syg dya hnya kerna dya hensem, cantik tau comel ja ..
syg la dya sbb hati dya .. syg dya sbb korg btul2 ikhlas dgn dya ..



mcm iQ sndiri , iQ dah pnah jdi pemberi dan pnah jdi penerima ..
nak mnerima tu pun susah , apatah lgi org yg mmberi tu buknlah pemberi yg kita hrapkn ..
nak memberi pun sukar gak , klau hati kita terbagi kt org yg tak nak .. urm,
sbb tu iQ rsa, pemberi dan penerima ni kena hati2 ..
boleh jdi org yg nak memberi dan org yg akn mnerima tu org yang bniat utk skdar mnyakitkn aty ..
hati2 dgn hati .. ^^

 iQ xpnah bosan untuk mnjdi seorang pemberi,
namun iQ sudah mula bosan menunggu saat dan ketikanya iQ akn mnjdi seorang penerima ..

Beri dan Terimalah sesuatu dengan hati yang ikhlas .. ^^


atiqah.shahirah.safarwan
A_S.aishiteru.Z_Z

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

i'm a converse princess

Link3 .. Jom share link sayangs